Pages

Friday 25 November 2011

Pendidikan Seni Visual - Ikan 2


                                                                hasil kerja murid

REFLEKSI 
             Dalam sesi P&P ini, badan ikan merupakan satu cabaran untuk murid-murid saya. Kebanyakan mereka tidak tahu bagaimana melipat badan ikan itu supaya menjadi dimensi 3-D. Selepas demonstrasi guru, barulah mereka dapat membuat badan ikan 3-D itu. Sepanjang sesi P&P, murid dapat menyiapkan tugasan mereka mengikut kehendak guru. Akan tetapi, kebanyakan hasil kerja  murid saya kurang kreatif. Mereka hanya mengikuti contoh-contoh hasil kerja yang dipamerkan oleh guru.
            Kelemahan yang dapat dikesan dalam P&P ini ialah pada permulaan proses P&P , saya tidak membuat demonstrasi yang jelas kepada murid-murid saya. Ini menyebabkan murid saya tidak dapat membuat badan ikan 3-D.
           Untuk memastikan P&P saya yang akan datang dapat dijalankan dengan lancar, saya akan membuat demonstrasi yang lebih jelas sebelum murid memulakan tugasan mereka. Demonstrasi dan arahan yang jelas akan memudahkan murid dalam menyiapkan tugasan mereka. Ini juga dapat memastikan sesi P&P saya dijalankan mengikut masa yang dirancangkan.                        

No comments:

Post a Comment