Pages

Thursday 1 December 2011

Bahasa Malaysia Tahun 4 : Unit 6 : Pembangunan Tema:Putrajaya



REFLEKSI
            Semasa mengajar tajuk pembangunan tentang Putrajaya, saya telah menayangkan video ini sebagai set induksi saya. Murid saya berasa seronok dan minat apabila menyaksi video ini. Ini kerana sebahagian murid saya tidak pernah mengunjungi Putrajaya.
           Dengan menayang video ini, saya berjaya menarik perhatian murid saya dalam sesi P&P saya hari ini. Mereka lebih memahami dan jelas apa yang ingin saya sampaikan semasa sesi P&P dijalankan. Adalah menjadi satu masalah jika saya hanya mengajar mengikut buku teks sahaja kerana kebanyakan murid saya tidak pernah pergi ke Putrajaya. Mereka tidak dapat membayangkan bangunan yang terdapat di Putrajaya.
           Set induksi ini amat berjaya dan saya berharap dapat menggunakan kaedah ini pada sesi P&P yang akan datang.

No comments:

Post a Comment